Buren pakt koppositie tegen Beesd

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

14 april 2013 14:30

Preradovic, M.

Buren, nummer twee van de ranglijst, won de boeiende derby tegen Beesd met 3-1 en is de nieuwe koploper in de vierde klasse F Zuid 1. De ploeg kwam op de eerste plaats doordat Real Lunet met 0-2 won bij OSC'45.

Voor de tweede keer dit seizoen staat de ploeg van trainer Jacques Cornelissen bovenaan. Komende zondag moet de ploeg de koppositie verdedigen tegen de onttroonde koploper OSC'45. Als Buren die wedstrijd weet te winnen is de promotie zo goed als zeker.
Bij Buren waren de vorige week geblesseerd geraakten Elco Verkerk, Martin Verwey en Jefrey Heyster op tijd weer fit bevonden en zij begonnen dan ook in de basis en dat was te merken. De laatste twee spelers scoorden, Heyster zelfs twee keer.

Maar makkelijk ging het allemaal niet op Sportpark 't Hulster. Voor de rust had Beesd een half uur lang het initiatief. De ploeg van trainer Wim Bender kreeg een aantal goede kansen. Zo stond Dyon van Bremen op vijf meter van het doel en had alle tijd om een hoek uit te zoeken. Met een reflex hield de Burense doelman Wesley Broekhuizen zijn ploeg in de wedstrijd. Ook de snelle Jarno van de Water kreeg de bal niet langs de Burense doelman.
Buren scoorde wel. Daar kreeg de ploeg wel de hulp van de verdediging van Beesd bij. Want na een half uur wilde verdediger Hans Kroeze terugspelen op zijn doelman. Martin Verwey had dat echter in de gaten. De spits onderschepte de bal, omspeelde de doelman en maakte er 1-0 van. Daarna kwam Buren beter in het spel met een schot van Verweij dat voorlangs ging en een kopbal van Dion Gerritse op de lat.

Na rust had Buren meer controle over de wedstrijd en kwam na een uur op 2-0. Opnieuw hielp Beesd een handje mee. Beesd was in de opbouw van achteruit en laatste man Michel Hol leverde de bal zo maar in bij Jefry Heyster. Die wist met dit presentje wel raak en scoorde. Binnen een minuut had Heyster ook nog de 3-0 op de schoen, maar mikte langs de verkeerde kant van de paal terwijl de keeper omspeeld was door Martin Verweij.

Kort daarop kwam Beesd terug in de wedstrijd na een schot van Rein Bastiaanse. Doelman Broekhuizen lag op de bal en stond snel op. De arbiter vertrouwde die actie niet en gaf doelpunt: 2-1.
Lang had Beesd niet plezier van die treffer, want meteen werd het 3-1 en ook nu blonk de verdediging van Beesd niet uit door oplettendheid. Heyster, de kleinste man op het veld, kopte tussen twee verdedigers raak. Dat was de beslissing.

Buren: Broekhuizen; Lammers (46. Tip), Van Essen (85. Klaassen), Groffen, Gubbels; Verkerk, Stap, Gerritse; Mehic, Verwey, Heyster (88. Denekamp).