Heerewaarden E1 - Buren JO11-1

E-Pupillen (voorjaar), E1, 3e klasse 215

23 januari 2010 11:30

Heerewaarden E 1  -  Buren E 1        2-0

Eindelijk weer eens voetballen na een lange winterstop. Al moet ik zeggen dat de temperatuur langs de lijn niet echt aangenaam was om naar de wedstrijd te kijken. Het team miste duidelijk wedstrijd ritme na zo lang stil te hebben gelegen. Echt goed werd er niet gevoetbald en bijna iedere bal werd lang en diep geschoten naar de spitsen zonder het middenveld te gebruiken. De ballen kwamen wel aan bij de spitsen maar die hadden hun dag niet. In de eerste helft hebben ze een kans of 10 gehad maar iedere keer stond de keeper van Heerewaarden op de goede plek of werd er net over of naast geschoten. Ook werd de paal nog een keer geraakt. Het was dus éénrichtingsverkeer en Heerewaarden kreeg amper een kans. De verdediging stond goed opgesteld en onze keeper kreeg dan ook weinig te doen.

Na wat omzettingen door de trainer en leider in de rust begon Buren in de tweede helft weer met aanvallen. Maar de keeper van Heerewaarden bleek niet te passeren en groeide uit tot man van de wedstrijd. Bij een uitval van Heerewaarden kwam de spits in botsing met onze laatste man en bleef huilend liggen. En waar iedereen dacht dat de scheids het spel zou stil leggen liet hij doorgaan en kon een andere speler op onze keeper af en scoren. Dat was een tegenvaller maar de jongens toonden veerkracht en probeerden met volle kracht nog de gelijkmaker te scoren. Helaas lukte dat niet, ondanks goede kansen, en was het Heerewaarden dat vijf minuten voor tijd de 2-0 maakte. Een afstandsschot werd door onze keeper niet goed ingeschat en vloog via zijn handen de goal in.

Jammer dat jullie verloren hebben jongens. Probeer de volgende keer de kansen te benutten dan komt het wel goed. Veel succes maar vooral plezier in de tweede competitie helft.

Piet Scheffer