Buren A1 is na een jaar afwezigheid weer terug.

MVV'58 A2

... (kopbal)

A-junioren, A1, Groep 8 11

30 augustus 2014 10:30

Na vorige week een oefenwedstrijd gespeeld te hebben tegen TGG A1 moest Buren A1 vandaag de wei in voor de eerste officiële wedstrijd van het seizoen.  Buren A1 is na een jaar van afwezigheid weer te bewonderen op de Betuwse velden. Yorick en Rob zijn gelukkig weer terug op het oude nest, en Sverre heeft na een afwezigheid van 2 jaar ook de voetbalschoenen weer aangetrokken. Een brede selectie ( 18 voetballers ) die ook dit jaar onder leiding staan van Louis die na een succesvol vorig seizoen met de jongens  gewoon weer bijgetekend heeft. Afwezig vandaag, Rick en Julius ( blessures ) en Roy ( 1e ) en gingen we dus met z’n vijftienen op pad met onder hen de jarige Martijn.

En daar stonden ze dan om 09.30 uur bij het hek. Leuk om een aantal koppies te zien die een paar uurtjes daarvoor het Lingefeest afgesloten hadden . In de stromende regen  begonnen we aan de wedstrijd met André  als vertrouwde grensrechter, een overigens niet te benijden job want na 90 minuten stromende regen was er nergens meer een droog plekje te vinden op zijn lichaam.

Na een paar minuten van aftasten bleek al gauw dat wij een maatje te groot waren voor MVV’58.  De terugkeer van Rob en Yorick legde ons geen windeieren want de verdediging stond als een huis maar vandaag hadden we in de kleinste speler van het veld, Benjamin een absolute uitblinker en vanuit de nummer 10 positie strooide hij met prachtige passes richting onze spitsen Lorenzo en Jos die daar wel raad mee wisten en Lorenzo wist zelfs in een tijdbestek van 9 minuten een echte hattrick te scoren. Een leerzame wedstrijd vandaag met  positieve punten maar er werd ook duidelijk dat er nog veel te verbeteren valt in het veld en daar gaan we de komende tijd dan ook mee aan de slag. Komende zaterdag spelen we op sportpark ’t Hulster ( aanvang: 14.30 ) onze 2e bekerwedstrijd tegen Wilhelmina’26 A1 en hopen we ons te plaatsen voor de knock-out fase van de beker.

Maar één ding is zeker, Buren A1 is back.