Buren begint het seizoen uitstekend

OSC'45 1 (zon)

Sjoerd Gubbels (intikker)
Assist: Elco Verkerk
Frank Stap (intikker)
Assist: Elco Verkerk
Hamsa Dagdag (intikker)
Elco Verkerk (schot)

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

7 september 2014 14:30

Brinkkemper, J.J.

Buren is uitstekend begonnen aan de competitie in de derde klasse C Zuid 1 zondag. Tegen OSC'45 uit Den Bosch haalde de thuisclub flink uit. Dankzij de 4-1 zege staat Buren na een speelronde bovenaan de ranglijst.

Toch was de beginfase wat rommelig aan de kant van Buren en kwam OSC '45 beter in hun spel. Buren leunde achterover op de eigen verdediging maar deed dat prima. De laatste lijn gaf niets weg. Na een kwartier nam de thuisclub het initiatief over en dat had al na een minuut succes. Diego de Geus nam een vrije trap snel en bracht Elco Verkerk in stelling. Het schot van Verkerk mislukte volkomen, maar Sjoerd Gubbels werkte de bal achter het standbeen alsnog achter de doelman van OSC'45.Buren ging na die treffer goed door en vijf minuten later viel al de 2-0. Opnieuw was Verkerk de aangever, Frank Stap rondde gemakkelijk af.
OSC'45 zocht steeds meer de aanval, maar de verdedigingslinie van Buren gaf geen enkele krimp. De rust ging dan ook in met de veilige 2-0 voorsprong.

Na rust besliste Buren de wedstrijd al snel. Joey van Essen zette Hamza Dagdag vrij voor het doel en dat betekende 3-0. Tien minuten later gaf Michael Klaassen een steekbal op Verkerk die met een subtiele lob de 4-0 op het scorebord bracht.
In de slotfase deden de bezoekers nog wat terug, maar verder dan de 4-1 liet Buren de tegenstander niet komen.

Opstelling:
Broekhuizen; Gubbels, Verbeek, Groffen, Lammers, Verkerk, de Geus (65. Verweij), van Essen (65. Gaertner), Stap; Klaassen, H. Dagdag (80. M. Dagdag)