Eerste nederlaag voor Buren

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

14 september 2014 14:30

Elbersen, J.P.P.

Na de mooie start verleden week met een 4-1 overwinning liep Buren in de derde klasse C zondag tegen een duidelijke nederlaag op. In Vught was Real Lunet verreweg de betere ploeg. Na een 0-0 ruststand werd het uiteindelijk 3-0.
Buren ging gehavend op pad, aangezien enkele selectiespelers niet op tijd aanwezig waren. Het zou weinig hebben uitgemaakt, want al vanaf de eerste minuut bleek Real Lunet duidelijk een maatje te groot voor de Burenaren. Het was dat doelman Wesley Broekhuizen veel reddingen verrichtte anders was halverwege de schade al hoog opgelopen. Nu hielden de bezoekers nog stand. De enige kans voor Buren kwam op naam van Roel van Hemert. Samen met collega spits Michael Klaassen werd de opbouw van Real Lunet goed onderschept. Van Hemert kon de bal net langs de uitkomende keeper punteren, maar de bal ging echter aan de verkeerde kant van de paal naast.

Na rust moest Buren nog verder terug. Een treffer kon niet uitblijven en viel ook: 1-0. Daarna was het voor Buren slechts tegenhouden. Real Lunet breidde de voorsprong gemakkelijk uit naar 2-0 en 3-0. Buren was niet meer in staat om aanvallend een vuist te maken.

Leider van sv Buren Daniël van Dalem legde uit dat deze nederlaag niet meer dan ingecalculeerd is. "We moeten het hebben van overwinningen zoals verleden week. Als we maar uit de buurt blijven van de degradatiezone is het prima. We hebben de ploeg niet om meer te willen."