Buren verliest met 0-1 van Emplina

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

21 september 2014 14:30

Zwan (Sr.), P. van der

Buren won de eerste wedstrijd in de derde klasse C Zuid 1, maar is sindsdien niet meer bij machte gebleken verder potten te breken. Thuis tegen Emplina ging de ploeg met 0-1 onderuit.

Buren speelde de 1e helft erg matig en liep de gehele wedstrijd achter de feiten aan. Emplina was steeds een stapje sneller en won de meeste duels. Het was aan doelman Wesley Broekhuizen te danken dat het voor rust 0-0 bleef. Hij keepte geweldig en hield zijn doel keurig schoon. Zelf creëerde de thuisclub geen echte kansen.

Met Joey van Essen voor Roel van Hemert bij het begin van de tweede helft probeerde Buren de bakens te verzetten. Het ging wel iets beter, maar het was niet het niveau wat Buren hoort te halen. Van Essen en Elco Verkerk tekenden voor de enige twee gevaarlijke schoten na rust, die echter door de doelman onschadelijk werden gemaakt.

Laat in de wedstrijd vond Emplina een gaatje in de sterke verdediging van de thuisclub.
Tien minuten voor tijd eindigde een van richting veranderd schot langs spelers van Buren op in de verre hoek: 0-1. De wedstrijd was nog niet gespeeld, want Buren probeerde nog een slot offensief te creëren. Met nog een handvol vrije trappen en een hoop drukte in het strafschop gebied van Emplina werd het nog onrustig maar tot een goal leidde het niet.

Zondag wacht de Betuwse ploeg opnieuw een lastig karwei. Buren gaat dan op bezoek bij Nieuwkuijk.

Opstelling: Broekhuizen; Gubbels, Verbeek, Groffen, Lammers; Verkerk, de Geus (80. Kolker), Gerritse, Stap; van Hemert (65. van Essen), Klaassen (85. Glaudemans).