Gelijkspel in Nieuwkuijk

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

28 september 2014 14:30

Mathon, A.P.P.M.

Buren leverde in de derde klasse C Zuid 1 een redelijke prestatie door 1-1 te spelen bij Nieuwkuijk. Toch had er voor de bezoekers meer in gezeten, want al in de eerste helft kwam de thuisclub met tien man te staan, nadat een speler een tweede gele kaart en dus een rode voorgehouden had gezien.

De eerste helft ging in een kwalitatief arm spelletje gelijk op. Beide ploegen hanteerden veelvuldig de lange bal, maar deden daar vervolgens niets mee. De verdedigingen hadden eenvoudig kijk op die lange trappen.

Na rust combineerden Nieuwkuijk en Buren meer en werd de wedstrijd aantrekkelijker. Buren was de eerste ploeg die daarva profiteerde. Diego de Geus schoot van afstand en via de rug van een tegenstander raak. De doelman was kansloos: 0-1.

Ondanks de numerieke minderheid nam Nieuwkuijk de wedstrijd daarna in handen. Buren liet zich terugzakken, maar kon de gelijkmaker tien minuten voor tijd niet verhinderen. Een speler van de thuisclub ging diep en legde vanaf de achterlijn terug. De ingeschoten bal werd nog gepareerd door doelman Wesley Broekhuizen, maar de rebound was een makkelijk prooi voor de andere aanvaller: 1-1.
In de laatste tien minuten zochten beide ploegen de aanval. In die fase was een hoofdrol weggelegd voor beide doelmannen. Gescoord werd er niet meer.