Buren krijgt te weinig en verliest met 2-1

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

26 oktober 2014 14:30

Souren, M.W.J.

In de derde klasse C Zuid 1 hield het laaggeklasseerde Buren uitstekend stand tegen de nummer twee op de ranglijst Boxtel. Toch moest de thuisclub uiteindelijk buigen met 1-2.

Buren begon wat gehandicapt aan de wedstrijd want het mistte 3 spelers. Elco Verkerk (geschorst), Kevin Groffen (geblesseerd) en Dion Gerritse (werk) konden niet aan de aftrap verschijnen. Hier was de eerste helft niks van te zien en ging het gelijk op tegen de nummer twee van de competitie. Beide teams kregen wat mogelijkheden, maar deden daar niets mee. Vervelend was een botsing na een half uur tussen twee spelers. De speler van Boxtel moest uiteindelijk per brancard van het veld en werd met de ambulance naar het ziekenhuis in Tiel vervoerd.
Na rust sloeg Boxtel meteen toe. Een strakke lage voorzet werd gecontroleerd, waarna de spits de hoek uit kon kiezen: 0-1. Na een uur had Joey van Essen pech met een pittig schot dat de paal schampte. Boxtel antwoordde met een vlotte aanval, die door de spits werd afgerond. De arbiter keurde de treffer wegens buitenspel af.
Een paar minuten voor tijd breidden de bezoekers de voorsprong toch verder uit. Een lage voorzet verraste de verdediging van Buren. De spits was wel attent: 0-2. In de extra toegekende tijd redde Buren de meer dan verdiende eer. Roel van Hemert zette voor en Michael Klaassen rondde af: 1-2.
Zondag wacht Buren de zeer belangrijke uitwedstrijd tegen het eveneens in de degradatiezone staande Zwaluw VFC. In Vught is winst noodzakelijk.