Maliskamp 1 (zon) - Buren 1 (zon)

Maliskamp 1 (zon)

Elco Verkerk (schot)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

28 februari 2010 14:00

Zondag 28 februari Maliskamp – SV Buren        4-3

Dit was de eerste competitiewedstrijd na de winterstop, ondanks het slechte weer met veel regen en wind ging deze wedstrijd toch door na een herkeuring van het speelveld. Het was een topper uit de 4e klasse F tussen de nummer 2 Maliskamp en Buren op de 4de plaats. En het werd ook een echte topwedstrijd. Buren begon zeer sterk aan deze wedstrijd en stond na een half uur spelen al met 0-2 voor, de 0-1 werd gescoord door Elco Verkerk vanaf de zijlijn schoot hij over de keeper in de verre hoek de bal erin, een schitterende goal. De 0-2 kwam uit een goed opgezette aanval, Frank de bruin gaf een goede voorzet waardoor Joost v. Baaren beheerst inkopte. Maliskamp vocht hard om in de wedstrijd te komen en werd geholpen door de scheidsrechter. Bij een afgeslagen corner schoot de speler van Maliskamp de bal op doel en werd regelementair geblokt door Jos v. Gessel, maar de scheidsrechter zag er een onterechte strafschop in vanwege een handsbal. De strafschop werd benut 1-2. Daarna probeerde Maliskamp meer druk te zetten op onze verdediging en de aanvallen werden gevaarlijker en er kwamen meer scoringskansen, maar door zeer goed keeperswerk van Wesley Broekhuizen en van onze verdediging werd er niet gescoord. Buren maakte zelfs 1-3, Frank Stap ging op een diepte pass van achteren uit alleen op het doel af en omspeelde de keeper, de meeopkomende Thom Kleiss gaf het laatste tikje en scoorde. De scheidsrechter floot af en keurde het doelpunt af vanwege buitenspel op advies van de grensrechter en was dus de ruststand 1-2. Na de rust werd het weer een spannende partij van allebei de kanten werd er goed gespeeld en na 7 minuten in de 2de helft scoorde Maliskamp de 2-2, vanwege slecht ingrijpen en slechte communicatie scoorde ze de gelijkmaker. De wedstrijd golfde op en neer en bij een uitbraak van Maliskamp ging de verdediger van Buren in de fout in het strafschopgebied en de scheidsrechter gaf terecht een strafschop en deze werd benut, onze keeper zat er nog dichtbij maar kon hem niet stoppen 3-2. Buren gaf zich  niet gewonnen en ging in de aanval en 3 minuten later scoorde ze de gelijkmaker 3-3. Ado Mehic gaf een goede pass op Joost v. Baaren en scoorde. Kort daarna hadden we zeker een strafschop verdient Ado ging alleen het strafschopgebied in en werd van achteren onderuit geschopt, een strafschop dacht iedereen behalve de scheidsrechter en liet doorspelen. Door de gevaarlijke aanvallen van Maliskamp was het oplette geblazen. Door niet attent wegwerken kwam de bal in de kluts te liggen en de oplettende aanvaller van Maliskamp ging er met de bal vandoor en scoorde de 4-3. Daarna speelde Buren alles of niets spelen en wilde toch de gelijkmaker maken helaas lukte dat niet. Maliskamp scoorde nog wel een keer maar werd op advies van onze oplettendegrensrechter afgekeurd vanwege een handsbal. Jammer Buren had zeker meer verdiend. Er waren enkele wissels gedaan: Ado Mehic voor Frank de Bruin, Martin v. Heteren voor Barry v/d Zande en Dion Gerritse voor Daniël v. Dalem.