Dramatisch spel van Buren leidt tot de laatste plek

Zwaluw VFC 1 (zon)

...
... (kopbal)
... (intikker)

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

2 november 2014 14:30

Pluijm, T.J.G. van der

Buren verloor volkomen onnodig in de derde klasse C met 3-0 bij Zwaluw VFC. Onnodig, omdat de thuisclub 75 minuten lang met tien man moest spelen. De bezoekers verzuimden echter daar gebruik van te maken.

De beleving bij het elftal van Buren was erg beneden de maat. Toen een speler van Zwaluw VFC door de arbiter veel te zwaar werd bestraft met een tweede gele kaart leek Buren dit degradatieduel voor het grijpen te hebben.
Niets bleek minder waar, Buren bakten er helemaal niets van en lieten het initiatief zelfs aan het tiental van de thuisclub. Het zetten van een extra stapje om het de ploeg uit Vught moeilijk te maken zat er niet in. Er was totaal geen creativiteit en er konden amper kansen gecreëerd worden.
Door de nederlaag zakte Buren naar de laatste plaats op de ranglijst en heeft het met de wedstrijd komende zondag tegen het hooggeklasseerde Theole uit Tiel voor de boeg een uiterst slecht perspectief.

Voor rust bleven beide keepers overigens simpel overeind. Kansen voor de doelen waren er niet, het was een festival van missers op het middenveld. De ene na de andere pass werd verspeeld of verdween over de zijlijn.
Na rust gooide de thuisclub nog wat extra brandstof op het vuur. Zwaluw VFC probeerde wat het kon met counters en lange ballen. Bij één van die uitvallen opende Zwaluw VFC de score: 1-0. In de slotfase werd het nog erger voor Buren en liep de thuisclub verder uit naar 2-0 via een lange bal die niet goed werd ingeschat. Na een korte onderbreking door wat geruzie tussen spelers van Buren en Zwaluw VFC werd het nog 3-0 door een counter in de laatste minuut.

Opstelling Buren: Broekhuizen, Gubbels, de Geus (80. Verbeek), Groffen, Lammers (46. Gerritse); Verkerk, Tip, Stap; van Essen (46. Akkooij), Klaassen, Dagdag.