Buren werkt zich naar de overwinning

Theole 1 (zon)

Rick van Akooij (intikker)
Joey van Essen (intikker)

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

9 november 2014 14:30

Saadun, A.

De Betuwse derby in de derde klasse C Zuid 1 tussen het onderaanstaande Buren en subtopper Theole is verrassend gewonnen door de thuisclub. Het werd zelfs nog een royale 4-1 overwinning voor de zich leeg knokkende mannen van trainer Dick Wammes.

De beginfase was voor Theole, maar bij de eerste de beste tegenaanval soleerde Buren-spits Joey van Essen zonder veel tegenweer door de verdediging: 1-0 na twaalf minuten. Tien minuten later was Buren opnieuw voor het Tielse doel en dat resulteerde in twee hoekschoppen. Uit de tweede schoot Groffen snoeihard en met een stuit raak: 2-0.

Vijf minuten later ging de 2-1 op advies van de grensrechter niet door. Maarten Klaare verlengde een vrije trap van Nijhof. De bal kwam tegen de binnenkant van de paal en zou waarschijnlijk in het doel zijn gegaan. Op de lijn schoot Pascal Vinken binnen, maar hij stond buitenspel. De arbiter wees eerst naar het midden, maar ging na raadpleging van de assistent toch overstag en keurde het doelpunt af.

In de 56ste minuut fopte Michel Vinken zijn uitgelopen doelman Bobby van Herwijnen. Hij speelde de bal langs keeper. Jeugspeler Rick van Akooij had nog alle moeite om de bal in te halen en 3-0 te scoren. De 3-1 van Tim Elenbaas (63e minuut) en de 4-1 (66e minuut) van Van Essen waren voor de statistiek, want Buren speelde de wedstrijd geconcentreerd uit.