Buren ten onder tegen Baardwijk

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

23 november 2014 14:30

Janssen, N.

Buren ging in een gelijk opgaande wedstrijd in de derde klasse C met 0-2 ten onder tegen Baardwijk. Door de nederlaag blijft de thuisclub in de onderste regionen staan. Baardwijk steeg naar de vierde plaats.

Na een nerveus begin met middenveldspel ontbrandde de wedstrijd in de twintigste minuut. Baardwijk leek op een voorsprong te komen, maar de treffer werd na arbitraal overleg afgekeurd wegens buitenspel. Uit de aan Buren toegekende vrije trap verscheen Michael Klaassen alleen voor de doelman van de bezoekers, maar hij kon de bal niet langs hem krijgen.
Baardwijk kwam op 0-1, toen een diepe bal de spits bereikte. Deze liep door tot de achterlijn en trok de bal ver terug op een inkomende middenvelder. Deze schoof de bal hard en zuiver binnen. Buren kreeg voor rust nog de kans op de gelijkmaker. Marijn Verbeek schoot van dichtbij hard in, maar de keeper van de ploeg uit Waalwijk had een fantastische safe in huis.

Buren zette na rust aan voor een offensief. Het meer aanvallende spel werd echter opgevangen door de sterke defensie van de bezoekers. Bij een uitval viel de 0-2, waarna de wedstrijd gespeeld was.

Zondag speelt Buren uit tegen BMC, een wedstrijd waarin punten gehaald moeten worden.