Buren verliest op eigen veld

DSC 1 (zon)

... (intikker)
... (intikker)

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

7 december 2014 14:30

Heijden, Th.J.W. van der

In de derde klasse C Zuid 1 verloor Buren op eigen veld van DSC: 1-3. De ploeg is nu teruggezakt naar de op een na laatste plaats. Alleen OSC'45 staat onder Buren op de ranglijst.

Voor rust gebeurde er niet veel. Beide teams beperkten zich tot hoofdzakelijk middenveldspel. Kansen vielen er niet te noteren. Dat veranderde na de pauze wel. Buren kwam na zeven minuten sterk uit de eigen verdediging waarna een lange bal van Wesley Broekhuizen slecht door de verdediging werd weggewerkt. De bal kwam bij Joey van Essen terecht die niet aarzelde: 1-0.
Lang kon de thuisclub niet van de voorsprong genieten. Vier minuten later werd een prima aanval van DSC afgerond: 1-1. Broekhuizen werd verrast met een schot in de korte hoek.
De 1-2 bestreed Buren met vuur en vlam. De grensrechter van de thuisclub had buitenspel geconstateerd en vlagde. De scheidsrechter liet echter doorspelen, waarna het voor de doorgebroken speler een koud kunstje was om te scoren.

Buren ging achterin een op een spelen en gokte alles op een gelijkmaker. Het lukte echter niet om de verdediging van DSC te ontrafelen. In de omschakeling kreeg Buren in de derde minuut van de extra tijd de 1-3 om de oren.

Aanstaand weekend staat de beladen derby tegen buurman GVV op het programma. Voor Buren zaak daar een of meer punten te sprokkelen.