Situatie voor Buren steeds kritieker

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

1 maart 2015 14:30

Souren, M.W.J.

Voor Buren wordt de situatie met de week kritieker in de derde klasse C. De ploeg verloor op eigen veld tegen Haarsteeg en staat inmiddels gedeelde laatste. De afstand met de ploegen in de veilige middenmoot is al gegroeid tot elf punten.

Buren begon ook zijn tweede wedstrijd van het kalenderjaar gehandicapt. Elco Verkerk, Bodhi Tip (beide geschorst) en Kevin Groffen (geblesseerd) konden niet aan de aftrap beginnen. A-junioren; Rick van Akooij en Roy van Mourik stonden hierdoor in de basis. A-junior Lorenzo Walraven begon op de bank. Ook uit het tweede gehaalde duo Stefan Glaudemans (basis) en Adam Meszaros (wissel) zitten vast bij de selectie vanwege de vele afwezigen.
Haarsteeg had in Buren het betere van het spel. Verdedigend stond de thuisclub echter zijn mannetje, waardoor de bezoekers hun overwicht lange tijd niet in een doelpunt konden omzetten. Aanvallend kon Buren voor rust helemaal niets laten zien.

Laat in de tweede helft brak Haarsteeg tien minuten voor tijd de ban. Uit een voorzet kon de spits in het Burense doel raak koppen: 0-1. Opnieuw stelde de thuisclub aanvallend teleur. In de hele wedstrijd werd geen enkele uitgespeelde kans genoteerd.
Twee minuten voor tijd gooiden de bezoekers de wedstrijd definitief met een tweede treffer op slot: 0-2.
Buren moet de komende weken echt punten gaan halen om al niet in een vroegtijdig stadium degradatie te kunnen voorkomen.