Buren 1 (zon) - Teisterbanders 1 (zon)

Teisterbanders 1 (zon)

...
Senaid Jukic (penalty)

Mannen Zondag standaard, 1, 4e klasse F

7 maart 2010 14:30

Zondag 7 maart                    SV Buren – VV Teisterbanders     1-1

Eindelijk werd er weer eens een volledig programma afgewerkt deze zondag. Buren moest het opnemen tegen Teisterbanders, deze ploeg staat nog steeds in de gevarenzone. Dus we konden toch wel enige tegenstand verwachten want ze hebben de punten hard nodig. De wedstrijd begon verrassend, vanaf de aftrap liep Buren zomaar dwars door de verdediging heen en spits Joost v. Baaren kon alleen op de doelman afgaan en had een goede scoringskans maar hij trapte volledig mis en de bal verdween ruimschoots naast het doel. Buren bleef drukken maar het liep niet zoals het zou moeten gaan, de passing was zwak, veel onnodig balverlies en geen rust in het spel en daar putte de tegenstander moed uit en ging na veel verdedigingswerk over tot enkele uitvallen. Zo werd er over en weer geprobeerd te voetballen maar het was van beiden partijen zwak voetbal, er waren weinig kansen alleen enkele afstand schoten van Burense zijde maar daar kwamen geen doelpunten uit. Dus de ruststand 0-0. Na de rust hetzelfde spelbeeld, Teisterbanders was zeker al tevreden met een gelijkspel want aanvallend brachten ze weinig. Buren probeerde wel met hoge voorzetten maar die werden allemaal gepakt door de keeper. Er zat weinig felheid in de ploeg, de spitsen wonnen weinig duels tegen de stugge verdediging en over het geheel liep het niet bij de jongens van trainer Cornelissen. Na 8 minuten spelen in de tweede helft werd er onnodig balverlies geleden op het middenveld en daar maakte Teisterbanders goed gebruik van, ze kregen een opgelegde kans om te scoren. Er werd te laat ingegrepen en Teisterbanders scoorde de 0-1. Dat was een opsteker voor de bezoekers en gingen nog meer verdedigend voetballen. Buren was wakker geschut en ging meer aan voetbal denken, alleen door het massale verdedigen werd het steeds moeilijker om door de verdediging heen te komen. Bij een corner waar de lange mensen/ de koppers mee naar voren gingen werd er gescoord alleen bij het inschieten van de bal veranderde Frank stap de bal van richting omdat hij de bal op de arm kreeg keurde de scheidsrechter het doelpunt af. Ondanks het afgekeurde doelpunt bleef Buren hard werken om de gelijkmaker te maken. Zo`n 8 minuten voor tijd kwam de gelijkmaker er toch, Frank Stap speelde de bal langs een Teisterbanders verdediger maar die tikte de bal met de hand weg en de bal werd op de stip gelegd. Senaid Jukic schoot hem laag in de hoek in 1-1. In de laatste minuten drong Buren nog aan om de winnende treffer te maken maar dat gebeurde niet meer. Buren had een van de zwakste wedstrijden gespeeld en hield er toch nog een punt aan over. En Teisterbanders was toch tevreden met een punt. Buren kan maar moeilijk de volle buit binnen houden in de thuiswedstrijden want de meeste punten werden in uitwedstrijden behaald. Er werd in de tweede helft nog gewisseld: Dion Gerritse kwam in de ploeg voor Thom Kleiss.